Azylový dům pro matky s dětmi Osek

Centrum "Rodina v tísni"

Kde nás najdete?
Husova 305, 417 05 Osek
Hrdlovská 651, 417 05 Osek
Spojte se s námi:
Vedoucí sociální pracovník: Mgr. Anna - Marie Nikolova 
Tel.: 770 170 681, 775 713 703, 775 440 214

Posláním azylového domu Centrum „Rodina v tísni“ je poskytnutí nabízených činností a to včetně ubytování na přechodnou dobu. Pro zlepšení sociální situace uživatelek je využíváno individuálního plánování vycházejícího z potřeb a možností každé uživatelky. Individuální plánování vede k znovuzačlenění uživatelek do společnosti, kde je matka schopna zajistit řádnou péči o své děti, čímž pak rodina vede plnohodnotný rodinný život.

Hlavním posláním služby je dopomoci uživatelce k vlastnímu bydlení, aby fungoval každodenní život a opětovně se uživatelka s dětmi neocitala v nevyhovující sociální situaci. Během poskytování našich služeb dbáme na to, abychom uživatelkám poskytovaly možnost volby prostřednictvím nabízení možností řešení daných situací.

Formy poskytovaných služeb
  • POBYTOVÉ služby
        » počet lůžek: 30
Cílem služby je:
  • Uživatelka, která se stabilizuje, aby neřešila akutní existenční krizi.
  • Uživatelka, která samostatně zvládá zajistit péči o rodinu v oblasti hygieny a stravy. 
  • Uživatelka, která samostatně zvládá plnit své každodenní povinnosti.
  • Uživatelka, která umí využívat běžně dostupných zdrojů ze svého okolí, aby sobě a své rodině zajistila  každodenní život a začlenila se tak do společnosti.
  • Uživatelka, která samostatně řeší svou sociální situaci.
  • Uživatelka, která se orientuje ve svých právech a povinnostech.
Pro koho je služba určena:
Do cílové skupiny patří matky ve věku od 18 let s nezletilými dětmi, těhotné ženy, osoby ženského pohlaví pečující o nezaopatřené a nezletilé děti bez ohledu na věku, péče 3. osoby ženského pohlaví pečující o nezletilé či nezaopatřené děti, které se ocitnou v nepříznivé sociální situaci.
Okruhy osob, pro které je sociální služba určena, jsou osoby bez přístřeší a osoby v krizi. Tomu se rozumí, že došlo např. ke (ztrátě bydlení, nebo je osobou v krizové situaci = oběť domácího násilí, u které může být tíživá situace řešena bez zásahu krizového centra) a tato osoba není schopna řešit situaci vlastními silami nebo s pomocí svých blízkých.
 
Kapacita zařízení je 30 lůžek.

Služby nemohou být poskytovány osobám, které nespadají do cílové skupiny, případně pokud je naplněná kapacita zařízení. 

 
Nabízené služby:
  • Poskytnutí ubytování
    • Ubytování ve 2-3-4 lůžkových pokojích 
    • Celodenní pobyt
    • Poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
  • Pomoc při zajištění stravy (podmínky pro samostatnou přípravu stravy ve společné kuchyňce)
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
    • Poradenství v obecném sociálním rámci
    • Zprostředkování navazujících služeb
    • Pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob včetně uplatňování zákonných nároků pohledávek
    • Podpora při výběru a orientaci v dalších (i navazujících) službách
    • Pomoc v orientaci dnešní legislativy (kde se nachází úřad práce, kde se vyřizují dávky DSSP a HN, kde je odbor sociálně – právní ochrany dětí)
    • Podpora při sestavení domácího rozpočtu
    • Podpora při sestavení příjmů a výdajů rodiny, podpora při hospodaření (finanční semináře, triky supermarketů, pomoc při sestavení rozpočtového modulu, jak zacházet správně s penězi, jak spořit osobní finance, jak si poradit v oblasti ochrany spotřebitele)
    • Podpora při hledání vhodného bydlení (internet, inzerce) - poradenství v oblasti smluvních nájemních vztahů, podpora při konzultaci s potencionálním pronajímatelem
Zásady poskytované služby
  • Zásada dodržování lidských práv a svobod - všichni pracovníci jsou vázáni Listinou Základních práv a svobod a to jak ve vztahu k uživatelům tak i ve vztahu ke všem ostatním lidem.
  • Zásada etického přístupu - všichni pracovníci jsou vázáni Etickým kodexem sociálních pracovníků a Etickým kodexem pracovníka charity, který formuluje etické zásady v přístupu k uživatelům.
  • Zásada individuálního a rovného přístupu - zabezpečení individuálního a stejného rozsahu služeb (při definování zakázky se vychází z individuálních potřeb a přání uživatelky a tomu je přizpůsoben druh a rozsah služeb, který je možné operativně měnit).
  • Zásada svobodné volby – každá uživatelka si v konkrétní situaci musí sama zvolit způsob řešení své situace. Pracovník pouze navrhuje či doporučuje možná řešení s tím, že uživatelku upozorňuje na eventuální důsledky jejího jednání.
  • Zásada mlčenlivosti a ochrany osobních údajů  - všichni pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o záležitostech uživatelek, které se dozví v souvislosti s výkonem svého zaměstnání. Informace o uživatelkách nepředávají třetí osobě, výjimku tvoří legislativní požadavky - OSPOD, soudy. 
Doba poskytování služby:
Služba je poskytována nepřetržitě.
Dle zákona č. 108/2006 Sb. jsou služby azylového domu zpravidla poskytovány po dobu jednoho roku.
 
Kolik služba stojí?
Cena za ubytování je matka 165 Kč/den, dítě 90 Kč/den.
 
Sponzoři a donátoři
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
  • Ústecký kraj (www.kr-ustecky.cz)
  • Město Osek
  • Město Most
  • Město Duchcov
  • Město Teplice
  • Město Bílina
  • Obec Braňany
  • Obec Háj u Duchcova
  • MAS Naděje o.p.s.
  • Nadace Terezy Maxové
  • CitiBank
  • ITI ÚCHA
  • ICF ČR / International Coach Federation CR

Logo MPSV    Snímek obrazovky 2023-07-21 v 14.19.36  Město Osek    Město Most Město Duchcov   Město Teplice   Město Bílina   Obec Braňany   Háj u Duchcova

MAS Naděje    Nadace T M dětem  citi Bank  logo_iti-ucha    ICF_CzechRepublicCC_Horizontal_FullColor

Sociální služba "Azylový dům pro matky s dětmi - Centrum pro matky s dětmi" je zapojena do projektu Podpora sociálních služeb v Ústeckém kraji 5.

000477_05_009982

Projekt Potravinová a materiální pomoc nejchudším osobám III (POMPO III)

Reg. č. CZ.03.04.01/00/22_010/0001326
Projekt je financován z prostředků Evropské unie prostřednictvím Operačního programu zaměstnanost plus (OPZ+), evropský podíl financování činí 90 % a národní podíl činí 10 %.
Doba realizace projektu: 1. 5. 2023 - 30. 4. 2026

Projekt pomáhá lidem v tíživých sociálních situacích tím, že jim umožňuje překlenout těžké životní období poskytováním potravinové či materiální pomoci a současně je prostřednictvím vhodných doprovodných opatření vhodně směřuje a motivuje k dlouhodobějšímu řešení jejich problémů, tedy k řešení příčin jejich obtížné životní situace. Tímto projektem zajišťuje Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR distribuci základních potravin, hygienických potřeb, základních domácích potřeb a některých textilních výrobků nejchudším občanům ČR. Probíhá též distribuce stanů, spacáků a karimatek pro řešení nouzových situací osob bez domova a distribuce školních pomůcek pro děti z rodin ve vážné sociální nouzi.

spolufin              Logo MPSV

Projekt KVALITA A PRODUKTIVITA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB

Reg. č. CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_072/0008392
Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Doba realizace projektu: od 29. 3. 2018 do 31. 9. 2019
Cílem projektu je zvýšení kvality poskytovaných sociálních služeb a rozšíření materiálně-technické základny.

Projekt KVALITNÍMI SLUŽBAMI K ÚSPĚŠNÉ SOCIÁLNÍ INKLUZI

Reg. č. CZ.06.2.56/0.0/0.0/16_056/0008447
Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Doba realizace projektu: od 29. 3. 2018 do 31. 7. 2019
Cílem projektu je vytvoření podmínek pro kvalitní poskytování stávajících sociálních služeb a zkvalitnění materiálně technické základny.

Projekt REVITALIZACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB

Reg. č. CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_072/0011785
Je spolufinancován Evropskou unií.
Doba realizace projektu: 2.4.2019 – 30.10.2020
Cílem projektu je vytvoření podmínek pro kvalitní poskytování stávajících sociálních služeb a zkvalitnění materiálně-technické základny.

EU-MMR-Barevne-RGBSnímek obrazovky 2023-07-05 v 10.16.55