Odborné sociální a dluhové poradenství Duchcov

Kde nás najdete?
Ul. Míru 14/1, 419 01 Duchcov
Spojte se s námi:
Vedoucí sociální pracovník: Mgr. Lenka Podlogarová
Tel.: 778 005 957
 
Sociální pracovník: Bc. Veronika Balážová
Tel.: 778 470 529
 
Sociální pracovník: Bc. Lucie Jehličková

Posláním Odborného sociálního poradenství Duchcov je poskytovat komplexní, odbornou a dlouhodobou podporu osobám v nepříznivé životní situaci, kterou nejsou schopni řešit vlastními silami. Tato podpora vychází z individuálně určených potřeb a možností, tak aby vedla k znovuzačlenění do společnosti.

Sociální poradenství je činnost, která se zaměřuje na zjištění rozsahu současného stavu problému uživatele, na jeho příčiny a na poskytnutí pomoci a informací. Zaměřuje se především na informace - zajistit co nejvíce informací o možnostech pomoci a způsobech řešení problému uživatele.

Odborné sociální poradenství je orientováno na zprostředkování navazujících služeb, pomoc při vyřizování běžných záležitostí, pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím, sociální poradenství, právní poradenství (sepsání žádosti, odvolání, správní žalob), pomoc při uplatňování práv osob se zdravotním postižením. Dále pomoc směřuje k dosažení samostatnosti, nezávislosti a soběstačnosti osob proto, aby mohly vést samostatný život. Sociální pracovník poskytuje informace o nárocích, službách a možnostech, které mohou vyřešit nebo zmírnit obtížnou situaci uživatele služby.

Služba obsahuje tyto základní činnosti:
  1. zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  2. sociálně terapeutické činnosti,
  3. pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Dluhové poradenství je zaměřeno na poskytování odborné pomoci lidem, kteří mají problémy s dluhy a svou dluhovou problematiku nezvládají vyřešit sami. Ministerstvo spravedlnosti rozhodnutím ze dne 22.5.2018 č.j. MSP-19/2018-OINS-AKRO/9 udělilo Charitě Most akreditaci pro poskytování služeb v oblasti oddlužení. Na základě akreditace od MSP sepisujeme a podáváme Návrhy na povolení oddlužení. Naše dluhové poradenství má pro poskytování právního poradenství osobu garanta advokátku Mgr. Gabrielu Šťastnou.

Nepříznivá sociální situace uživatelů Odborného sociálního a dluhového poradenství je charakteristická zejména obtížemi v následujících oblastech:
  • hmotné zajištění;
  • bydlení nebo hledání nového;
  • stabilní uplatnění na trhu práce;
  • zajištění kvalitního vzdělávání a osobního rozvoje;
  • vztahy v rodině nebo sousedství;
  • dluhová problematiky a právní poradenství
  • finanční a dokumentační gramotnosti
Formy poskytovaných služeb
  • AMBULANTNÍ služby
        » kapacita při práci s jednotlivcem: 1
Cíle:
Minimálním cílem je zastavit zhoršování nepříznivé sociální situace uživatele.
Optimálním cílem je naučit využívat uživatele, se kterými pracujeme, běžných zdrojů tak, aby po naplnění společně stanovených cílů podporu služby již nepotřebovali.
  • snižovaní rizika sociálního vyloučení
  • zmírnění dopadu závislosti a udržení klienta v jeho přirozeném domácím prostředí
  • podpora soběstačnosti klientů
  • napomáhat k udržování společenských kontaktů a zapojení do společnosti
Specifické cíle:
  • Zajistit a udržet minimální hmotné zabezpečení uživatelů
  • Dosáhnout větší samostatnosti uživatelů ve vyřizování vlastních záležitostí
  • Zlepšit sociální dovednosti a spokojenost uživatelů
  • Zajistit kvalitní dluhové poradenství 
Konkrétní kroky vedoucí k naplnění cílů
  • Zvyšujeme sociální kompetence a usilujeme o zplnomocnění uživatelů.
  • Pomáháme uživatelů s obranou (uvědoměním, poznáním, prosazováním)  jejich práv.
  • Minimalizujeme rizika spojená se životem v sociálně znevýhodňujícím prostředí.
  • Rozvíjíme spolupráci s dalšími subjekty.
Zásady poskytování sociální služby
  • INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP  - služba je přizpůsobena konkrétním potřebám, situacím, možnostem, schopnostem a přáním uživatele
  • ROVNÝ PŘÍSTUP  - rovný přístup ke všem uživatelům
  • RESPEKT  - respektování osobnosti, vůle, svobody rozhodování, soukromí uživatele. Uživatel má právo vybrat si řešení svého problému.
  • BEZPLATNOST - služba je poskytována bezplatně
  • DOBROVOLNOST - uživatel využívá službu dobrovolně
  • DISKRÉTNOST  - pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o všech osobních skutečnostech, které se během spolupráce s uživatelem dozví
  • ANONYMITA  - uživatel si zvolí, zda bude vystupovat anonymně nebo pod svým jménem. Uživatel není povinen sdělit své jméno, ani osobní údaje
Poskytujeme zprostředkování informací a poradenství zejména v těchto oblastech:
  • Sociální dávky
  • Sociální pomoc
  • Pracovně-právní vztahy a zaměstnanost
  • Bydlení
  • Rodinné a partnerské vztahy
  • Majetkoprávní vztahy a náhrada škody
  • Finanční problematika rodinného rozpočtu
  • Školství a vzdělávání
  • Základy práva ČR
  • Občanské soudní řízení
  • Veřejná správa
Poradenství není poskytováno v oblastech trestního práva, daňových zákonů a majetkoprávních vztahů komerčního charakteru.
Pro koho je tato služba určena

Naše služby jsou určeny pro osoby sociálně vyloučené či sociálním vyloučením ohrožené, starší 18ti let, a to bez ohledu na původ, etnickou příslušnost, rasu či barvu pleti, mateřský jazyk, zdravotní stav, pohlaví, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení.

Sociálně vyloučení ve vztahu k naší cílové skupině jsou to ti, kteří „nedosáhnou" na běžně dostupné služby, protože o nich neví, nebo je neumí využít a splňují další kritéria sociálního vyloučení nebo jejich kombinaci. Mezi znaky sociálního vyloučení patří  nezaměstnanost, závislost na dávkách, nízký nebo žádný příjem, malá sociální mobilita a  obtíže při kontaktu s institucemi.

  • osoby v krizi
  • osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy

Osoby ohrožené sociálním vyloučením ve vztahu k naší cílové skupině jsou to ti, kterým by neposkytnutím naší pomoci hrozilo sociální vyloučení, a kteří si sami neumí pomoci, protože „nedosáhnou" na běžně dostupné služby.

Věková struktura cílové skupiny:
  • mladí dospělí (19 – 26 let)
  • dospělí (27 – 64 let)
  • mladší senioři (65 – 80 let) 
Odmítnutí zájemce o službu je možné jen z těchto důvodů
  • osoba nespadá do cílové skupiny
  • nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá.

Služby jsou poskytovány v souladu se Sociálním zákonem 108/2006 Sb., Vyhlášky 505/2006,  Standardy kvality sociálních služeb, Etickým kodexem sociálních pracovníků a Etickým kodexem charitního pracovníka.

Doba poskytování služby:
Po - Pá   8:00 h. - 16:00 h.
Út a Čt vyhrazeny pro dluhové poradenství.
 
Kolik služba stojí?
Služba je poskytována bezúplatně.
 
Sponzoři a donátoři
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
  • Ústecký kraj (www.kr-ustecky.cz)
  • Město Duchcov
  • Město Teplice

Logo MPSV       Snímek obrazovky 2023-07-21 v 14.19.36    3       Město Teplice 

Projekt POTRAVINOVÁ A MATERIÁLNÍ POMOC NEJCHUDŠÍM OSOBÁM III (POMPO III)

Reg. č. CZ.03.04.01/00/22_010/0001326
Projekt je financován z prostředků Evropské unie prostřednictvím Operačního programu zaměstnanost plus (OPZ+), evropský podíl financování činí 90 % a národní podíl činí 10 %.
Doba realizace projektu: 1. 5. 2023 - 30. 4. 2026
Projekt pomáhá lidem v tíživých sociálních situacích tím, že jim umožňuje překlenout těžké životní období poskytováním potravinové či materiální pomoci a současně je prostřednictvím vhodných doprovodných opatření vhodně směřuje a motivuje k dlouhodobějšímu řešení jejich problémů, tedy k řešení příčin jejich obtížné životní situace. Tímto projektem zajišťuje Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR distribuci základních potravin, hygienických potřeb, základních domácích potřeb a některých textilních výrobků nejchudším občanům ČR. Probíhá též distribuce stanů, spacáků a karimatek pro řešení nouzových situací osob bez domova a distribuce školních pomůcek pro děti z rodin ve vážné sociální nouzi.
Snímek obrazovky 2024-01-29 v 18.13.58