Sociální poradna Tanvald
Posláním realizace služby je poskytování poradenské činnosti sociálně slabým či znevýhodněným členům společnosti, prostřednictvím ambulantní služby.
-
AMBULANTNÍ služby» kapacita při práci s jednotlivcem: 1
- Působit na zlepšování úrovně sociálních služeb v jednotlivých případech i v rámci celku.
- Zvyšovat právní vědomi, samostatnost, znalosti a dovednosti uživatelů sociálních služeb potřebné pro řešení jejich vlastní situace.
- Zajistit podporu a pomoc při vyřešení individuálního poradenského případu způsobem naplňujícím cíle a zásady sociálních služeb a v souladu s pravidly stanovenými obecně závaznými předpisy a vnitřními předpisy poradenství uživatelům s přihlédnutím k potřebám a možnostem uživatele služby.
-
zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
-
zprostředkování navazujících služeb
-
-
sociálně terapeutické činnosti
-
poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání
-
-
pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
-
pomoc při vyřizování běžných záležitostí
-
pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
-
-
Nediskriminační přistup
-
V praktické činnosti poradenství uživatelům je kladen důraz na rovný přistup ze strany všech skupin potenciálních i stávajících uživatelů.
-
-
Nezávislost
-
Služba je nezávislá na subjektech, které se podílejí na řešení sociální situace uživatele, zejména pak na poskytovatelích a zadavatelích služeb, místních organech veřejné správy, komunitních autoritách. Princip nezávislosti je realizován i ve vztahu k uživateli služby.
-
-
Autonomie
-
Poradenství uživatelům svými výstupy ovlivňuje sociální situaci uživatele, respektuje však autonomní sféru rozhodování a osobních zájmů uživatele.
-
-
Integrace
-
Poradenství uživatelům v míře odpovídající potřebám podporuje setrvávání uživatele v přirozeném prostředí rodiny a místní komunity.
-
-
Respektování potřeb
-
V rámci poradenství uživatelům jsou objektivně vyhodnocovány skutečné potřeby uživatele a aktivity systému poradenství jsou zaměřeny k jejich naplňování.
-
-
Partnerství a komunikace
-
V rámci poradenství uživatelům existuje několik rovin, v nichž se princip partnerství a komunikace naplňuje. Vedle vztahu poradců a uživatelů služeb se jedná i o vztahy uvnitř služby, mezi jednotlivými stupni řízení a organizace poradenství uživatelům.
-
-
Subsidiarita
-
Poradenství uživatelům usiluje o řešení problémů sociální situace uživatele způsoby, prostředky a formami, které jsou z povahy věci nejvhodnější a nejdostupnější pro uživatele. K tomu je využívána i spolupráce a výsledky činnosti ostatních subjektů.
-
-
Bezplatnost
-
Služby poradny jsou uživatelům poskytovány bezplatně. Náklady na službu jsou hrazeny z dotací poskytovateli a dalšími zdroji.
-
-
dodržování principů činnosti služby poradenství při všech konkrétních výstupech činnosti služby i poradce
- individuální přistup k uživateli a jeho potřebám
- rozvoj aktivity, samostatnosti a snah uživatele zapojit se do poradenského procesu
- motivace uživatele k takovým činnostem, které nevedou k jeho dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace
- respektování svobodného rozhodování uživatelů
- nestrannost a nezávislost na poskytovatelích služby
- jednání vždy v zájmu a prospěch uživatele
- respektování osobnosti klienta a přísné dodržování zásad rovného přístupu vůči uživatelům jakékoliv skupiny
- realistické vyhodnocování potřeb, prav, omezeni a handicapů uživatele ve vztahu k jím očekávanému výsledku poradenství
- striktní dodrženi zásady důvěrnosti a ochrany zájmů uživatelů
- dodržování sféry působnosti poradce
- zodpovědnost za výsledek vlastni činnosti
- respektování etických zásad profese poradce
-
sociální problematiky (sociální dávky)
- bydlení
- financí a dluhů
- zaměstnání a pracovně právních vztahů
- vzdělání
- občansko-právních vztahů
- rodinných a mezilidských vztahů
- zdravotnictví
- lidských práv
Uživatelem naší služby může být každý člověk z řad cílové skupiny, který se ocitne v nepříznivé sociální situaci, kterou není schopen řešit vlastními silami nebo s pomocí svých blízkých. Při své práci vytváříme rovné příležitosti pro všechny uživatele. Uživatelem poskytované služby může být každý, kdo potřebuje bezplatné, nezávislé, nestranné a diskrétní poradenství, praktické věcné a správné informace, kontakty na organizace zaměřené na odbornou sociální pomoc, intervenci a vyjednávání ve prospěch klienta.
-
osoby bez přístřeší
- osoby v krizi
- osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
- osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
- etnické menšiny
-
mladí dospělí (19-26 let)
- dospělí (27 – 64 let)
- mladší senioři (65 – 80 let)
-
osoby mladší 18-ti let či osoby starší 80-ti let
- lidé žijící mimo oblast Tanvaldska
- osoby zneužívající návykové látky
- lidé s mentálním či sluchovým postižením
- Liberecký kraj
- Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
V roce 2023 je provoz této sociální služby realizován za finanční podpory dotačního programu Libereckého kraje a také dotací na realizaci sociálních služeb z Ministerstva práce a sociálních věcí přerozdělovaných Libereckým krajem.
V roce 2022 byla služba realizována za finanční podpory dotací na realizaci sociálních služeb z Ministerstva práce a sociálních věcí přerozdělovaných Libereckým krajem.
V roce 2021 byla služba realizována za finanční podpory dotací na realizaci sociálních služeb z Ministerstva práce a sociálních věcí přerozdělovaných Libereckým krajem a také ze strany Krajského úřadu Libereckého kraje a jeho dotačního fondu na podporu sociálních služeb.
Provoz sociální služby v roce 2017, 2018, 2019 a 2020 byl podpořen z dotačního fondu krajského úřadu Libereckého kraje a z dále z prostředků Ministerstva práce a sociálních věcí přerozdělovaných krajským úřadem Libereckého kraje.