Sociální poradna Tanvald

Kde nás najdete?
Hlavní 1309, 468 41 Smržovka
Spojte se s námi:
Vedoucí služby: Bc. Michaela Lochmanová, DiS.
Tel.: 775 713 302

Posláním realizace služby je poskytování poradenské činnosti sociálně slabým či znevýhodněným členům společnosti, prostřednictvím ambulantní služby.

Formy poskytovaných služeb
  • AMBULANTNÍ služby
        » kapacita při práci s jednotlivcem: 1
Cílem služby je:
  • Působit na zlepšování úrovně sociálních služeb v jednotlivých případech i v rámci celku.
  • Zvyšovat právní vědomi, samostatnost, znalosti a dovednosti uživatelů sociálních služeb potřebné pro řešení jejich vlastní situace.
  • Zajistit podporu a pomoc při vyřešení individuálního poradenského případu způsobem naplňujícím cíle a zásady sociálních služeb a v souladu s pravidly stanovenými obecně závaznými předpisy a vnitřními předpisy poradenství uživatelům s přihlédnutím k potřebám a možnostem uživatele služby.
Základní činnosti odborného sociálního poradenství dle zákona 108/2006 o sociálních službách a vyhlášky 505/2006
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
    • zprostředkování navazujících služeb
  • sociálně terapeutické činnosti
    • poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
    • pomoc při vyřizování běžných záležitostí
    • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
Principy:
  • Nediskriminační přistup
    • V praktické činnosti poradenství uživatelům je kladen důraz na rovný přistup ze strany všech skupin potenciálních i stávajících uživatelů.
  • Nezávislost
    • Služba je nezávislá na subjektech, které se podílejí na řešení sociální situace uživatele, zejména pak na poskytovatelích a zadavatelích služeb, místních organech veřejné správy, komunitních autoritách. Princip nezávislosti je realizován i ve vztahu k uživateli služby.
  • Autonomie
    • Poradenství uživatelům svými výstupy ovlivňuje sociální situaci uživatele, respektuje však autonomní sféru rozhodování a osobních zájmů uživatele.
  • Integrace
    • Poradenství uživatelům v míře odpovídající potřebám podporuje setrvávání uživatele v přirozeném prostředí rodiny a místní komunity.
  • Respektování potřeb
    • V rámci poradenství uživatelům jsou objektivně vyhodnocovány skutečné potřeby uživatele a aktivity systému poradenství jsou zaměřeny k jejich naplňování.
  • Partnerství a komunikace
    • V rámci poradenství uživatelům existuje několik rovin, v nichž se princip partnerství a komunikace naplňuje. Vedle vztahu poradců a uživatelů služeb se jedná i o vztahy uvnitř služby, mezi jednotlivými stupni řízení a organizace poradenství uživatelům.
  • Subsidiarita
    • Poradenství uživatelům usiluje o řešení problémů sociální situace uživatele způsoby, prostředky a formami, které jsou z povahy věci nejvhodnější a nejdostupnější pro uživatele. K tomu je využívána i spolupráce a výsledky činnosti ostatních subjektů.
  • Bezplatnost
    • Služby poradny jsou uživatelům poskytovány bezplatně. Náklady na službu jsou hrazeny z dotací poskytovateli a dalšími zdroji.
Zásady poskytování služeb odborného poradenství
  • dodržování principů činnosti služby poradenství při všech konkrétních výstupech činnosti služby i poradce
  • individuální přistup k uživateli a jeho potřebám
  • rozvoj aktivity, samostatnosti a snah uživatele zapojit se do poradenského procesu
  • motivace uživatele k takovým činnostem, které nevedou k jeho dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace
  • respektování svobodného rozhodování uživatelů
  • nestrannost a nezávislost na poskytovatelích služby
  • jednání vždy v zájmu a prospěch uživatele
  • respektování osobnosti klienta a přísné dodržování zásad rovného přístupu vůči uživatelům jakékoliv skupiny
  • realistické vyhodnocování potřeb, prav, omezeni a handicapů uživatele ve vztahu k jím očekávanému výsledku poradenství
  • striktní dodrženi zásady důvěrnosti a ochrany zájmů uživatelů
  • dodržování sféry působnosti poradce
  • zodpovědnost za výsledek vlastni činnosti
  • respektování etických zásad profese poradce
Odborné sociální poradenství je v největší míře poskytováno v oblastech:
  • sociální problematiky (sociální dávky)
  • bydlení
  • financí a dluhů
  • zaměstnání a pracovně právních vztahů
  • vzdělání
  • občansko-právních vztahů
  • rodinných a mezilidských vztahů
  • zdravotnictví
  • lidských práv
Pro koho je tato služba určena

Uživatelem naší služby může být každý člověk z řad cílové skupiny, který se ocitne v nepříznivé sociální situaci, kterou není schopen řešit vlastními silami nebo s pomocí svých blízkých. Při své práci vytváříme rovné příležitosti pro všechny uživatele. Uživatelem poskytované služby může být každý, kdo potřebuje bezplatné, nezávislé, nestranné a diskrétní poradenství, praktické věcné a správné informace, kontakty na organizace zaměřené na odbornou sociální pomoc, intervenci a vyjednávání ve prospěch klienta.

Cílová skupina:
  • osoby bez přístřeší
  • osoby v krizi
  • osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
  • etnické menšiny
Věková struktura cílové skupiny:
  • mladí dospělí (19-26 let)
  • dospělí (27 – 64 let)
  • mladší senioři (65 – 80 let)
Našimi uživateli nejsou:
  • osoby mladší 18-ti let či osoby starší 80-ti let
  • lidé žijící mimo oblast Tanvaldska
  • osoby zneužívající návykové látky
  • lidé s mentálním či sluchovým postižením
Doba poskytování služby:
Po - St, Pá od 10:00 h. – 12:00 h.
 
Kolik služba stojí?
Služba je poskytována bezúplatně.
 
Sponzoři a donátoři
  • Liberecký kraj
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR

1          Logo LK (png) 

V roce 2023 je provoz této sociální služby realizován za finanční podpory dotačního programu Libereckého kraje a také dotací na realizaci sociálních služeb z Ministerstva práce a sociálních věcí přerozdělovaných Libereckým krajem.

V roce 2022 byla služba realizována za finanční podpory dotací na realizaci sociálních služeb z Ministerstva práce a sociálních věcí přerozdělovaných Libereckým krajem.

V roce 2021 byla služba realizována za finanční podpory dotací na realizaci sociálních služeb z Ministerstva práce a sociálních věcí přerozdělovaných Libereckým krajem a také ze strany Krajského úřadu Libereckého kraje a jeho dotačního fondu na podporu sociálních služeb.

Provoz sociální služby v roce 2017, 2018, 2019 a 2020 byl podpořen z dotačního fondu krajského úřadu Libereckého kraje a z dále z prostředků Ministerstva práce a sociálních věcí přerozdělovaných krajským úřadem Libereckého kraje.